Sekudus Cinta Ilahi


Aku jatuh cinta dengan kelembutanMu. Dikala manusia menghindariku, Engkau sentiasa ada di sisiku.. Surat-surat dariMu, aku selak setiap helai. KalamMu yang mulia aku tartil satu persatu.


Indahnya bicara hikmah dariMu. Dari lembaran naskhah al-Qarim itu, aku jumpa kata-kata cintaMu untukku. Mengalir air mata aku. Subhanallah, bertambah mekar rasa cinta untukMu.

Aku jatuh cinta kerana cintaMu.
Cinta Allah tiada bertepi, tiada akhir.
Itulah cinta yang sering aku cari.
Biarpun aku redah seluruh halangan dunia namun, 
tidak akan aku jumpa cinta lain yang mampu menandingi kuatnya cintaMu.

 Ya Habibi, andai aku jatuh cinta pada hambaMu. Kau kekalkanlah rasa cintaku padaMu. Namun, andai mencintai hambaMu, memudarkan rasa cintaku padaMu, aku mohon kau ambillah semula rasa cintaku kepada hambaMu. Sesungguhnya, aku lebih rela hilang cinta kepada manusia daripada aku kehilangan rasa cintaku kepadaMu. 
Ya Allah, aku yakin dengan segala ketentuanMu.


I know that Allah has a bigger plan for me than I have for myself. And I know
that His plan is the best for me :) Alhamdulillah.


Satukanlah aku bersama insan yang berjihad di jalanMu.
Insan yang berdakwah di jalanMu.
Semoga cinta itu membawa aku menuju keredhaanMu,
menuntunku ke syurgaMu.

#jangan pernah berhenti mencintai Allah <3

p/s : copy paste sje.  heh :) - love until Jannah~

0 comments:

Post a Comment